TWOJEHAMULCE.PL

…ZADBAJ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO!

Nowe Porsche Panamera – premiera!

Zanim na paryskiej wystawie samochodowej (Paris Motor Show) w 2002 roku zaprezentowano Porsche Cayenne , nikomu nawet przez głowę nie przeszła myśl aby czterodrzwiowy samochód kojarzyć z firmą Porsche.

Mało kto pamięta, że idea sportowej limuzyny z dodatkową parą drzwi powstała już pod koniec lat 80-tych. Jej twórcą był dr. Urlich Bez. Jako pierwszy zaprojektował tylnonapędową platformę z silnikiem z przodu. Za wygląd odpowiadał Harm Lagaay. Jego stylistyczna wizja zbiegała się właściwie do „wydłużenia” karoserii ówczesnej 911.Porsche 989 Kiedy Urlich Bez we wrześniu 1991 opuścił firmę Porsche, kierownictwo uznało, że projekt, którego efektem był już gotowy prototyp Porsche 989 jest zbyt ryzykowny i pozostanie prototypem.

Dopiero po około dwudziestu latach Porsche odważyło się urzeczywistnić swoją wizję limuzyny i w 2009 roku na pokazie w Szanghaju zaprezentowało pierwszą generację Panamery.

Dziś po upływie kolejnych lat zaprezentowano premierę drugiej generacji Porsche Panamera.Porsche Panamera Turbo (przód) Stylistycznie nie odbiega znacznie od poprzednika. Jest o 5 mm wyższa i 35 mm dłuższa. Rozstaw osi zwiększono o 30 mm. Opuszczono tylną linię dachu i Panamera zaczęła bardziej nawiązywać do teraźniejszych 911. Niesamowite wrażenie robi rozkładany trzyczęściowy tylny spojler.

Porsche Panamera Turbo (tył)

Nowa Panamera występuje w trzech odmianach: Panamera 4S, Panamera 4S Diesel i oczywiście Panamera Turbo. Moc silników zaczyna się od „zaledwie” 422 KM (Diesel) przez 440 KM (4S) do 550 KM w wersji Turbo. Właściciele 4S Diesel do dyspozycji mają niesamowite 850 Nm. Przyspieszenie kształtuje się od 4,5 do 3,6 sekundy od 0 do 100 km/h. Każdy z nich wykorzystuje automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła. Wersja Turbo rozpędza się do 306 km/h. Producent podaje zaskakująco niskie spalanie silnika. Czterolitrowy Diesel V8 spali średnio 6,7-6,8 litra oleju napędowego. 4S z 2.9 litrowym silnikiem twin-turbo V6 spali 8,1-8,2 litra benzyny, natomiast czterolitrowe V8 Turbo ma zadowolić się średnio 9,3-9,4 litrami na 100 km. Porsche uzasadnia, że takie osiągi w spalaniu są możliwe dzięki zastosowaniu systemów odcinających poszczególne cylindry podczas spokojnej jazdy, w momencie kiedy nie ma zapotrzebowania na dużą moc.

Porsche Panamera Turbo (wnętrze)

We wnętrzu spotkamy legendarny już układ zegarów na desce rozdzielczej. Cały kokpit bardzo zbliżony jest do mniejszych braci koncernu. Zmieniono układ przycisków na konsoli centralnej wraz z drążkiem skrzyni biegów. Do obsługi wszystkich systemów wykorzystano znacznie większy wyświetlacz. Znacznie nowocześniejsze oblicze uzyskała też środkowa konsola sterowania dla pasażerów na tylnej kanapie.

U polskich dealerów nowa Panamera pojawi się w listopadzie. Ceny kształtują się od 523 620 zł brutto do około 746 190 złotych brutto.

Cenniki oraz wiele cennych informacji można znaleźć na stronach PORSCHE.

Poniżej oficjalna prezentacja modelu. Zaraszamy!

Źródło: Porsche (YouTube).

Zdjęcia:Porsche / www.autowek.com

Comments are closed.