TWOJEHAMULCE.PL

…ZADBAJ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO!

CENNE INFORMACJE

Witamy,

Jako specjalistyczny sklep z dziedziny elementów układów hamulcowych czujemy się w obowiązku i za razem z wielką przyjemnością dzielimy się wiedzą z naszymi klientami , która pozwoli na świadomy wybór produktów właściwych producentów, tak aby zamontowane w samochodach części podnosiły bezpieczeństwo kierowców jak i ich pasażerów.

*** KLOCKI HAMULCOWE ***

– poniżej prezentujemy krótki film zawierający cenne informacje z zakresu działania klocków hamulcowych.

*** TARCZE HAMULCOWE ***

– poniżej prezentujemy kilka cennych wskazówek opartych o doświadczenie mechaników oraz wypowiedzi specjalistów.

Tarcze hamulcowe. Kiedy je wymieniać?

Środowisko mechaników jednoznacznie wypowiada się, że w zależności od masy pojazdu, tarcze hamulcowe wytrzymują dwa do trzech kompletów klocków hamulcowych. Często jednak zdarza się, że tarcze hamulcowe bądź klocki zużywają się znacznie szybciej niż zakłada producent. Do przyczyn można zaliczyć:
– agresywny styl jazdy
Częste i „ciężkie” wyhamowywanie z większych prędkości powoduje, że zarówno tarcze jak i klocki kwalifikują się do wymiany znacznie szybciej. Dzieje się tak z przyczyny tak zwanego przegrzania tarcz hamulcowych. Bardzo wysoka temperatura, która towarzyszy procesowi hamowania utrzymująca się przez dłuższy czas powoduje przegrzanie i osłabienie, a często i deformacje materiału. Zgrzana tarcza hamulcowa znacznie wolniej odprowadza wysoka temperaturę, która w podobnym stopniu oddziałuje na klocki hamulcowe. Tarcza taka charakteryzuje się przebarwieniami. Za doprowadzenie tarcz do takiego stanu winą obarczany jest użytkownik. Z tego tytułu producenci często nie uwzględniają gwarancji. Po zaistnieniu powyższej sytuacji konieczna jest wymiana tarcz i klocków jednocześnie.
– odkształcenie tarcz
Czasami zdarza się, że użytkownicy, którzy częściej i mocniej korzystają z pedału hamulca nieświadomie potrafią uszkodzić tarcze. Kiedy tarcza hamulcowa ma jeszcze wysoką temperaturę, wjechanie w większą kałużę może spowodować, że woda mająca niską temperaturę spotykając się z mocno rozgrzaną tarczą hamulcową odkształci ją, powodując efekt „bicia”. Drgania przenoszone na układ kierowniczy powodują przyspieszenie zużycia jego elementów.

Objawem naturalnego zużycia tarcz hamulcowych jest natomiast duży rant na ich krawędziach.
Użytkownik widząc taki rant, powinien sprawdzić, czy tarcza posiada jeszcze tak zwaną grubość minimalną. Większość producentów wybija taką informację na tarczy. Wartość minimalną można znaleźć również na stronach producenta przy opisie konkretnej tarczy.

Czy można przetoczyć tarcze?
Z technicznego punktu widzenia jest to możliwe, aczkolwiek jest to zabieg bardzo negatywnie wpływający na bezpieczeństwo użytkownika pojazdu. Przy odpowiedzi na to pytanie musimy pamiętać, że przetoczona tarcza posiada znacznie mniejszą grubość niż tarcza nowa (już przekracza granicę grubości minimalnej). Tarcza taka znacznie wolniej odprowadza wysoka temperaturę, co niezwłocznie przekłada się na długość hamowania. Co gorsza tarcza taka ma prawo pęknąć w każdej chwili. Tragedia jest wtedy nieunikniona.

Często zdarza się, że mechanik wymieniający klocki hamulcowe informuje użytkownika, kiedy nastąpi przewidywany moment wymiany tarcz. Ważnym jest, że mechanicy biorąc pod uwagę pokonywane przebiegi są w stanie oszacować przybliżony termin wymiany tarcz hamulcowych i klocków. Jeśli mechanik nie udziela nam takiej informacji musimy go o to zapytać.

Rynek części samochodowych w Polsce jest mocno nasycony wieloma produktami o bardzo zróżnicowanej jakości. W układzie hamulcowym, gdzie jakość montowanych części bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo kierowców i ich pasażerów wybór tarcz i klocków musi być świadomy. Kierując się własnym doświadczeniem, jak również doświadczeniem i opiniami wielu użytkowników, proponujemy tylko sprawdzone produkty.

Poza najwyższej jakości częściami oryginalnymi do producentów godnych zaufania należą:
Post - 23.05.2015