TWOJEHAMULCE.PL

…ZADBAJ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO!

BMW M2 – mały supersportowiec

Auto zostało oficjalnie zaprezentowane na tegorocznym Detroit Motor Show.
Przyjrzyjmy się zatem co tak naprawdę kryje się pod sylwetką najbardziej sportowego BMW z serii drugiej.

BMW M2 Coupe (6)

Pod maską znajdziemy turbodoładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności 2979 ccm. Moc jaką uzyskano to 370 KM osiągane przy 6500 obr./min. oraz moment obrotowy o wartości 465 Nm, który dostępny jest w zakresie 1400-5560 obrotów na minutę. W układzie smarowania silnika zastosowano pompę powrotną oleju. Dzięki niej silnik otrzymuje idealne smarowanie zarówno podczas jazdy codziennej, jak i ekstremalnej zabawy na torze wyścigowym.

BMW M2 Coupe (2)

Co do konstrukcji pojazdu, tutaj również postarano się o zastosowanie jak najlżejszych i jak najmocniejszych materiałów dostępnym inżynierom z BMW M GmbH. Elementy zawieszenia zostały wykonane z lekkiego aluminium. Zabiegi te pomogły uzyskać lepsze osiągi pojazdu oraz lepszą trakcję. M2 rozpędza się do 100 km/h w 4,5 sekundy (4,3 sek. przy zastosowaniu skrzyni automatycznej). Masa pojazdu fo 1570 kg, które również odegrały rolę w zmniejszeniu zużycia paliwa. Według producenta samochód średnio potrzebuje 8,5 litra na 100 kilometrów. Jeśli natomiast wyposażymy auto w opcjonalną automatyczną, dwu-sprzęgłową siedmiostopniową skrzynię biegów, spalanie spadnie nawet do 7,9 litra.

BMW M2 Coupe (8)

Rozpędzające się do 250 km/h (blokada elektroniczna) BMW zostało wyposażone w potężne hamulce. Standardowo wentylowane i nawiercane tarcze mają rozmiar 380mm (przód) oraz 370 mm (tył). Współpracują z nimi czterotłoczkowe zaciski z przodu i dwutłoczkowe na osi tylnej. Siła hamowania oraz cała moc silnika przenoszona jest na podłoże za pomocą 19 calowych kół, które ubrane są w opony o rozmiarach 245/35 ZR19 przód oraz 265/35 ZR19 tył. W kwestii napędu, nie mamy tutaj niespodzianek. W BMW M2 napędzane są koła tylne.

BMW M2 Coupe (7)

Na temat wnętrza pojazdu trzeba powiedzieć jedno. BMW zdążyło przyzwyczaić nas do wygody, ergonomicznego rozmieszczenia wszystkich włączników oraz intuicyjnego sterowania systemami pokładowymi i multimedialnymi. W tym wypadku nic się nie zmieniło.

Najciekawsze pozycje wśród wyposażenia oraz gadżetów zajmują między innymi: aktywny dyferencjał, który zmiennie redukuje siłę napędu pomiędzy napędzanymi kołami; funkcja Dynamic mode systemu DSC, który sczytuje dane z wielu czujników, tak aby perfekcyjnie odczytać w jakiej sytuacji trakcyjnej znajduje się auto i w czasie rzeczywistym korygować zachowania pojazdu poprzez oddziaływanie na poszczególne koła. Fani jazdy torowej znajdą czasomierz okrążeń. Miłośnicy rozwiązań multimedialnych cieszyć się będą mocno rozbudowanym systemem ConnectedDrive, który pracując online dostarcza ogromną ilość użytecznych informacji. Ponadto znajdziemy asystenta zmiany pasa ruchu, system pracy reflektorów zapobiegający oślepieniu innych użytkowników dróg. Ważnym systemem jaki spotykamy w pojazdach marki BMW jest system alarmowego połączenia po wypadku. System automatycznie wybiera numer alarmowy w momencie kiedy aktywowany został napinacz pasa bezpieczeństwa lub wystrzelona została poduszka powietrzna.

Podsumowując, BMW stworzyło małe, bardzo zgrabne auto o niesamowitych osiągach.
Czy to małe i zgrabne auto byłoby idealnym autem dla żony?
Hmm… Z jednej strony musiałaby mieć dużo umiejętności i jeszcze więcej wyobraźni, gdyż BMW M2 absolutnie nie jest potulną zabawką . Z drugiej zaś strony nawet jeśli spełniałaby powyższe warunki, to niestety też chyba nie…
Ciężko byłoby ją później dogonić!

Zobaczcie jak auto prezentuje się podczas jazdy…

Źródło: YouTube – BMW.

Comments are closed.